2024. április 25. csütörtök
Márk, Márkó és Márkus napja

Megérkezett az elszakíthatatlan óvszer

Jobban bírja a gyűrődést, mint az eddigi típusok. A felületébe mintát tettek, amitől máshogyan feszül az anyag. Sokaknak tetszett a terv, a neten adták össze a gyártásához szükséges pénzt.

 

Egy svéd vállalkozás, a LELO a tömegfinanszírozás platformján, az Indiegogón és a saját honlapján egymillió dollárt szedett össze, hogy legyárthassa azt az óvszert, ami szerintük az etalon lesz a jövőben. 30 000 "rajongó" adakozott, hogy a HEX névre hallgató óvszer valósággá válhasson. 

 

Mit érdemes tudni az óvszerről?

-Tojáshéjszínű

-Latexből készült

-Hexagonális mintázatú elemekből áll a felülete (vagyis mondhatni sormintás)

 

A cég alapítója, Filip Sedic egy konferencián prezentálta az óvszer tűrőképességét: háromszor is megpróbált egy tollat átfúrni a kondomon, de nem tudta kilyukasztani. A Business Insider újságírója egy pohárra is ráhúzta az óvszert, hátha a széles átmérő kikezdi. Nem tudta szétszakítani. 

 

Mi a titok? A svéd tervezők újradizájnolták az öntőmintát, amin kiöntik a gumit és egy olyan törökmézszerű, hexagonális cellás mintázatot adtak hozzá, amitől egyből futurisztikusabbnak tűnik a gumi. De ez nemcsak esztétikai változtatás. Ettől a formától máshogy nyúlik az anyag és kevésbé hajlamos arra, hogy elszakadjon. 

Miért? Mert amikor az óvszer bármelyik pontján nyomást gyakorolnak rá, hogy átszakítsák, a nyomás hat irányba húzódik egyszerre, tehát megoszlik. Ha mégis sikerül kilyukasztani, akkor a lyuk egy cellán belül marad, nem terjed tovább. (Ez persze vajmi kevés vigasz azoknak, akik egy HIV-pozitív vagy valamilyen más nemi úton terjedő betegséget szerzett egyénnel szeretkeznek.)

 

Az Indiana University 2010-ben Amerika-szerte végzett közvéleménykutatásában azt kérdezték az emberektől, legutóbbi partnereikkel használtak-e óvszert. A férfiak 45 %-a azt mondta, hogy nem, a nők 63 %-a. Sokan azt hozzák fel indokként, hogy a heves mozdulatok közben úgyis kilyukad a gumi.

 

A svéd LELO egyébként luxus-kategóriájú szexuális játékszerekkel és vibrátorokkal alapozta meg renoméját. 

A tömegfinanszírozási kampány keretében pénzt adó 30 000 személy közül 73 % férfi volt, 23 % nő. A támogatók 70 %-ban az Y-generációból kerültek ki, vagyis az 1980 és 1995 között született, most 21-36 éves korosztályból.

 

A 12 darabot tartalmazó HEX kondomcsomagot 19,90 dollárért árulják online. A 36 darabos kiszerelés 34,90 dollárba kerül. Hamarosan a boltokban is megkezdődik az árusítása világszerte. 

 

Forrás: Business Insider

Ritmus a Facebookon

Legolvasottabb a rovatban