2024. április 27. szombat
Zita és Mariann napja

Az alkalmazottak ingyenes nassolása sem segített a Yahoonak

A munkatársak megszerették a Yahoo első emberét, Marissa Mayert, mert olyan dolgokkal kényeztette őket, amikkel más vezető amerikai cégek nem. Például a cég költségén tömhették magukat tele édességgel, a főnök hajnalban is megválaszolta az emailjüket, miközben a csecsemőjét gondozta otthon. Úgy látszik, ezektől sem történik csoda.

Elkelt a küszködő Yahoo, a Verizon amerikai telkomvállalat veszi meg 4,8 milliárd dollárért. Ami jóval kevesebb, mint amit egykor ért. 

 

7519.jpg

A cégvezér Marissa Mayer nem tudta felhozni az élvonalba az egykor szebb napokat látott internetes óriást. 

Amikor elfoglalta pozícióját a cég élén, a törzsgárda nem bízott benne. Azt is gyanakvással nézték, amikor bejelentette, hogy ezentúl az összes alkalmazott ingyen nassolhat. Pontosabban azt hitték, ez valami ideiglenes népszerűségnövelő eszköz a vezérigazgató kezében. Amit hamarosan úgyis elhagy, beszüntet. 

Arra számítva, hogy csak néhány napig tart az akció, sokan bementek a vállalat kávézójába és nagy adagokban hordták el a kaját onnan. Elfogytak a sütik. A salátákkal is dobozokat töltöttek meg és sietősen cipelték el. Sokan azt gondolták, hogy a bejelentés igazából csak előzménye annak, hogy Mayer hamarosan felemeli a munkahelyi ebéd díját.

 

Mayer azonban nem tette. Sőt, olyan dolgokkal is belopta magát alkalmazottai szívébe, hogy hajnali egykor válaszolt emailjeikre, miközben újszülött gyerekével volt otthon. A régi alkalmazottak ebből láthatták, hogy az új főnököt teljes elkötelezettség fűzi a vállalathoz. A vezérigazgató asszony egy belső, céges csevegésre fenntartott online csetszobában is sokat időzött, hogy lássa, ki-mit panaszkodik, és ebből szedjen ötleteket ahhoz, mit lehetne javítani a vállalat menedzselésén. Bár látta a panaszokat, sosem vont felelősségre senkit.

 

Elemzők szerint a Yahoo felhozása részben azért volt lehetetlen, mert túl sok alulmotivált és apátiától szenvedő alkalmazott volt a cégnél, amikor ő az élére állt. Sokan csak egy-egy készséggel rendelkeztek, amit a munkakörük megkívánt, de nem voltak elég szélesen tájékozottak, képzettek, hogy nagyobb hatást tudjanak elérni a vállalat eredményesebbé tételében. 

 

Hiába hozott Mayer új tehetségeket a Yahoo-hoz, a vállalati tehetetlenséget nem tudta elűzni, mert a gárda nagy része hozzá volt szokva, hogy közepes termékekkel rukkol elő a Yahoo.

 

Forrás: Flipagram, Business Insider

Ritmus a Facebookon

Legolvasottabb a rovatban