2017. október 19. csütörtök
Nándor napja

Karácsony utáni diéta a plusz kilók ellen

Nem is jöhet jobbkor egy karácsony utáni diéta, mint a nagy 3 napos ünnepi lakoma után. Sokan csak karácsony után jönnek rá, hogy nem kellett volna megállás nélkül enniük és egy kicsi mértéket tartani az étkezésekben.

Ezért célszerű utólag egy kis diétát tartanod, hogy egyensúlyba hozd a szervezeted - javasolja Teremy Alex, testsúlycsökkentő tanácsadó, a Diet Maker diéta és fogyás blog írója.

 

A karácsony az egyik leghizlalóbb ünnep

Mint ahogy te is tapasztalhattad már, akkor hízol a legtöbbet, ha egyszerre eszel sokat. A karácsony pont ezért is olyan veszélyes annak, aki vigyázni szeretne az alakjára, mert hajlamosak vagyunk kevesebbszer túl sokat enni. Azonban nem lenne ezzel problémába, ha legalább a süteményeket egy kicsit később ennénk, tehát nem pont étkezés után, hanem pár óra elcsúsztatásával. Pont erre kiváló ez a karácsony utáni diéta.

 

2 napos karácsony utáni diéta5144.jpg

1. nap

Reggeli: turmix: egy banán, alma/eper/körte/málna/áfonya/narancs/mandarin, 2dl tej, egy nyers tojás (opcionális), friss menta és citromfű

Tízórai: alma/narancs/mandarin/kiwi/kisebb banán

Ebéd: bármilyen leves vagy főzelék

Uzsonna: natúr sült vagy főtt hal, rizs(lehet rizi-bizi), tzatziki saláta

Vacsora: tejbegríz (2-3 evőkanál gríz, 1,5 dl tej, 0,5-1 dl víz), egy alma/körte (nyersen vagy főve), fahéj, méz (1 teáskanál, opcionális) VAGY natúr sült vagy főtt hal, rizs (lehet rizi-bizi), tzatziki saláta

 

2. nap5143.jpg

Reggeli: halsaláta (pástétom)/avokádókrém/padlizsánkrém, egy szelet rozskenyér, zöldség, víz/cukormentes tea

Tízórai: alma/narancs/mandarin/kiwi/kisebb banán

Ebéd: bármilyen leves vagy főzelék

Uzsonna: sült vagy főtt csirkemell, csíkokra vágott sült paprika, rizs, bármilyen befőtt (levét tilos meginni)

Vacsora: bármilyen leves vagy főzelék

 

Csökkenni kezd a súlyod...

Jelen pillanatban ne a kalóriára, hanem az ételek minőség és milyenségére kell menned. A következő néhány nap alatt látni fogod, hogy csökkenni kezd a súlyod és, ha jól csinálod, akkor tartani is fogod a súlyod, nem fogsz visszahízni. A karácsony utáni diéta egyik kulcsa a levesben és a főzelékben van, mert ezekből sokat megehetsz anélkül, hogy híznál tőle. Ráadásul nagyon laktatóak, így nagyobb eséllyel lehet tőlük fogyni, mint súlyt tartani.